fbpx

Тази индустрия създава милионери, пенсиониращи се на 30 г.

28-годишният Хо Кун Ксиан започва да играе на видеоигри още като малко момче. Той произлиза от бедно семейство, което трудно успява да отдели по 2 долара за детето си, за да играе на аркадни игри.

Така младият геймър започва да усвоява тънкостите в бойните игри. Години по-късно той успява да стане професионалист, печелейки стотици хиляди долари под формата на наградни фондове от турнири за видеоигри, предаде Блиц.

Историята на Ксиан е пример за бурно развиващата се индустрия за електронен спорт, която произвежда милионери, играещи на игри за пари, които се пенсионират на 30-годишна възраст, пише CNBC.

Е-спортът представлява съревнование между хора или отбори на дадена игра, като обикновено това върви с наградни фондове от стотици хиляди долари, а състезанията се наблюдават от милиони зрители, както онлайн, така и на живо в огромни зали.

Компанията за проучвания Newzoo предвижда, че е-спорт индустрията ще нарасне до 905.6 млн. през тази година и до 1.4 млрд. долара до 2020 г.

Въпреки че е-спортът е по-малък от традиционните спортни индустрии, той демонстрира бързо развитие, създавайки нови работни места и кариерни пътища.

„Никога не съм си мислил „по-добре да правя това”, тъй като, когато бях на 18 години, нямаше подобно нещо като кариера на професионален геймър”, казва Ксиан.

Милионна аудитория и големи наградни фондове

Кариерата на професионален геймър се издигна като масово достъпна опция едва през последните няколко години.

Паричните награди за победи на турнири нарасват, а големи брандове започнаха да спонсорират отборите и състезанията, като същевременно ауторията достигна доста сериозни цифри.

За да онагледим размера на индустрията, ето и няколко данни:

The International 2018 – най-големият турнир за играта Dota 2, бе проведен през този август с общ награден фонд от 25.5 млн. долара. Финалните срещи бяха наблюдавани от близо 15 млн. зрители чрез множество стрийминг платформи, включително Twitch, която е собственост на Amazon.

Ако извадим броя на китайските зрители, аудиторията изведнъж се свива до 1.2 млн. души, ясно показвайки коя страна е лидер на този пазар.

Въпреки това, геймингът е международен феномен. Newzoo прогнозира, че 53% от аудиторията на е-спорта през тази година ще бъде струпана в Азиатско-тихоокеанския регион, 18% в Европа и 14% в Северна Америка.

Азия има богата гейминг история, тъй като е дом на едни от най-известните компании разработчици на игри и хардуер, като Sony и Nintendo.

Броят на зрителите нарасва, благорадение и на достъпните услуги за качествено стриймване на съдържание.

Така в наши дни предаването на живо на даден турнир прилича досущ на предаванията на спортни събития – коментатори, анализи, статистики и прочее.

По думите на Гари Кук, изпълнителен президент на британската компания за организиране на е-спортни събития Gfinity, в последно време геймингът показва сериозно развитие от гледна точка на професионализма.

Според него, в наши дни еспортните събития са досущ като традиционния спорт.

Тежки тренировки

Не само визуални, геймърските турнири приличат на традиционния спорт, но и методите за подговотка на състезателите са доста сходни.

Конран Тобин, или по-познат в света на гейминга като Rannerz, е професионален играч на футболния симулатор FIFA 19. Той живее в Лондон заедно с останалите играчи и треньор.

Тобин тренира всеки ден различните аспекти от играта, като изпълнението на корнери или свободни удари, като дори ходи на фитнес, посочвайки, че това му помага да поддържа тялото си здраво, а ума бистър.

Тобин тренира по 16 часа на ден, планира тактики, пресмятайки силните и слабите си страни.

Пенсиониране на 32-годишна възраст

Състезателите в е-спорта се пенсионират рано, точно така, досущ като атлетите в традиционния спорт. Тобин е на 21 години, като обичайната практика е играчите да се оттеглят около 30-годишна възраст.

По думите на Тобин, това се случва поради забавяне на реакциите и мисълта с времето. „Просто не можеш да си толкова бърз, колкото си бил на 21 години”, казва той.

Тобин разкрива, че много играчи разполагат с достатъчно пари, след като се откажат от е-спорта, докато други започват да се занимават с неща, като треньорска дейност в тази млада индустрия.

Бъдещето

Докато анализаторите очакват тази индустрия да надмине 1 млрд. долара в идните години, то Гари Кук от Gfinity смята, че това са доста конвервативни прогнози.

„Намираме се в сфера, в която всеки иска да има достъп”, казва той, добавяйки, че много корпоративни брандове се включват.

По думите му, около 70% от приходите в индустроята идват от реклама, такси за права и маркетинг.

В сравнение с големите спортни индустрии по света, е-спортът си остава твърде малък.

Основателно може да се очаква да стане дори няколко пъти по-голям в идните години, но едва ли ще конкурира традиционните спортове по отношение на пари и интерес, смята Тобин.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Мистерия с изгонването на Васка от „Ергенът“, ето какво скриха продуцентите

кадри bTV, YouTube/Надкаст Огромната част от аудиторията на “Ергенът” са жени. Малкото мъже, които гледат риалитито, пък най-вероятно ще спрат, след като вече я няма Васка. Тя беше еднолична шампионка по мъжки интерес в този сезон и този факт се отбелязва от всички коментатори. Защо обаче Васка си замина? Официалната …

USA news
Horoscope for Friday, March 29: Your phone should not pick up a sign

Pixabay On March 29, Taurus better not pick up their phone. Here is the horoscope from the Lama: Aries During this day you will find a brother in reason. Or a sister. In other words, you will meet a member of the opposite sex who will think and feel the …

USA news
On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name

On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name On March 29, name day is celebrated by everyone who bears the name Marco. Marko is the ancient Hebrew for wrestler. According to the Latin reading, however, the name is translated as masculine. In the reign of Emperor Constantine the …

error: Content is protected !!