fbpx

След 30 години без ремонт: Държавата дава 143 млн. лева за виадуктите по магистралите „Хемус“ и „Тракия“

17 виадукта на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ се ремонтират през тази и следващата година със средства от бюджета. Инвестицията е за над 143 млн. лв. Съоръженията не са обновявани от построяването им преди повече от 30 години.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при инспекцията на заключителния етап от ремонта на виадукта при тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ в посока София. Аварийният ремонт на съоръжението се наложи заради изключително тежкото му състояние, каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов. Той напомни, че през миналата година беше ремонтирано съоръжението в посока Варна. Ако времето не се влоши рязко, се очаква ремонтът да завърши до края на седмицата. Утре, по график, започва монтажът на мантинели и и полагането на шумяща маркировка.

Министърът напомни, че виадуктът при 33-ти км на АМ „Хемус“ е строен преди повече от 30 години и почти всички съоръжения, които са с такъв дълъг период на експлоатация, имат нужда от основен ремонт. Направено е приоритизиране според състоянието, в което се намират. Преди всичко се търси безопасност за пътуващите.

Продължават ремонтите на останалите съоръжения по АМ „Хемус“. За някои от тях остава само монтажът на ограничителни системи и ще бъдат пуснати в движение. За други има частични ограничения. Трети ще бъдат пуснати за движение през зимния период, но ремонтът им ще продължи напролет, каза още инж. Глосов и като пример даде виадукт „Коренишки дол“. В момента се ремонтират устоите на съоръжението, които са над 90 м високи. Стремежът на АПИ е ремонтът на тези съоръжения по АМ „Хемус“ да завърши през следващата година.

През 2019-а ще продължи ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“, който има конструктивни дефекти, проявени при експлоатацията му. Другият рисков момент в този участък е анкерната стена над стария път. Това ще бъде най-затрудненият участък за движение догодина, но трябва да се грижим за безопасността, каза инж. Глосов. Тунелът ще бъде приведен във вида, в който е тръбата в посока Варна – абсолютно съвременна, отговаряща на европейските изисквания. През следващата седмица конструкторите ще вземат решение дали е възможно временно да се пусне движението през тунела до началото на ремонтните дейности.

Предстои рехабилитация и на тръбата за София на тунел „Ечемишка“, но тя е в по-добро състояние. Затова там ремонтът ще бъде по-лек. Ще бъдат монтирани системи за оповестяване, вентилация, пожарогасене.

„Правим всичко възможно, за да осигурим безопасността на съоръженията, въпреки, че ни упрекваха, че не правим нищо по тях. Виждате – работи се усилено“, каза председателят на УС на АПИ.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Михаела успя да направи всички свои врагове в Хелс китчън

Кадри Нова ТВ Провал след провал в червената кухня и непрекъснатите караници на висок тон взеха жертва и това е Кирил, който се превърна в поредния елиминиран готвач. Участникът влезе с висока заявка и впечатляваща биография, но така и не показа какво може. Кирил бе сред основните виновници за провалената …

Блиц Новини
Въпрос за планети провали Радо от Сливница в „Стани богат“

Кадри бТВ Радослав Иванов от Сливница достави удоволствие на зрителите с играта си в „Стани богат“ тази вечер. Радо, който изгражда системи за видеонаблюдение и прави исторически възстановки на ключови битки от българската история, не се затрудни с първите пет въпроса и стигна лесно до първата си сигурна сума от …

Блиц Новини
Скандалният Емрах Стораро се навърта около Натали Трифонова

кадри bTV, Инстаграм/Натали Трифонова Безспорно най-големият скандал в “Денсинг старс” до момента е целувката, която залепи Емрах Стораро на партньорката си Веселина по време на тангото им. Непозволеният интимен контакт би бил причина поп фолк певецът веднага да изхвърчи от шоуто във всяка страна, но явно не и в България. …

error: Content is protected !!