14 „Ламборгини“-та са регистрирани в София. „Бентли“-та карат 110 столичани, а „Порше“-та – 248. Сред ретроавтомобилите пък има регистрирани 4 автомобила „Чайка“, 177 Трабант-а и 207 Москвича, сочи справка на Столичната община, цитирана от dnes.bg.
Най-масовата марка автомобили в София обаче е „Фолксваген“. Различни модели притежават 50 352 шофьори. След нея се нареждат „Опел“ – 36 019, и „Шкода“ – 12 597.
13 085 са новорегистрираните коли в столицата от януари до началото на септември. Те са с 1641 повече спрямо същия период на 2017 г. – тогава са били 11 444. Повечето са нови и с екостандарт Евро 6 – 12 946, а с Евро 5 – само 17. Общо колите с Евро 6 и Евро 5, регистрирани в столицата, са 103 781, сочат данните на данъчните служби. Електромобилите пък са 254. След промените в Закона за местните данъци и такси, които въвеждат нова концепция за облагането на автомобилите от 2019 г., Столичната община ще избере минималните ставки, предвидени от законодателя. Това предложение ще внесе в СОС зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. Според закона те са различни за старите и новите коли. При старите до Евро 3 се предвижда увеличение с 10 до 20%, а при тези от Евро 4 нагоре екологичният коефициент налага поевтиняване от 20 до 60%.
Промените на практика ще засегнат всички собственици на коли – за едни налогът ще се повиши, а за други – намали. „Според прогнозите ни на всеки трети автомобил в София ще има намаление на данъка.
Подготвяме онлайн калкулатор, за да улесним собствениците. С него те ще могат сами да сметнат новия размер на данъка“, казва Барбалов пред „24 часа“.
Предварителните сметки показват, че собственик на „Опел Корса“ от 1994 г. без евростандарт и с по-ниска мощност ще плаща вече 32 лв. вместо сегашните 23 лв.
За „Поло“ от 1999 г. без евростандарт вместо 9 лв., данъкът ще стане 32 лв.
За нов „Фолксваген Пасат“ обаче налогът ще се намали – от 482 лв. той ще стане 402 лв. Собствениците на БМВ Х6 пък вместо 2500 лв. ще дължат 1700 лева.