fbpx

Първите електрически автобуси вече са в София и влизат в движение до месец

Investor.bg, Снимка: pixabay

До няколко седмици ще бъде обявена процедура за поставяне на първите 30 зарядни станции в центъра, каза заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев

20 електрически автобуса и съответното оборудване за тях са пристигнали в София преди четири дни и се очаква първите от тях да започнат да се движат по улиците на града до един месец. Те са бавно зареждащи се и ще могат да изминават по 300 км на ден. Това съобщи заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев по време на форума „Градска инфраструктура, трафик и мобилност, метро“, организиран от Градът Медиа Груп. Той допълни, че Столична община ще бъде пионер в използването на такъв вид техника в градски условия.

Крусев каза още, че в идните седмици ще бъде обявена процедура за поставяне на първите 30 зарядни станции в центъра на града, като местата са уточнени с Центъра за градска мобилност и с ЧЕЗ. Идентифицирани са общо 64 локации за зарядни станции в рамките на платените зони за паркиране. Заместник-кметът по транспорта посочи, че е налице завишен интерес от страна на инвеститорите за изграждане на зарядната инфраструктура.

Той уточни, че са необходими известни промени в законодателството, тъй като в момента няма законова дефиниция на електромобил. Столична община е направила предложения към министерството на регионалното развитие и благоустройството и към МВР, за да се регламентира въпросът за паркирането на електромобили. „Данните показват, че благодарение на стимулите като освобождаване на електромобилите от данък и такси за паркиране, техният брой се увеличава с не лоши темпове. В София вече има над 300 електромобила, които са 100% елекрически и съм сигурен, че този вид мобилност ще се разраства още повече, когато бъде осигурена съответната инфраструктура“, каза Крусев.

Миналата седмица в София са пристигнали 80 нови автобуса, включително 20-те електрически, а в идните месеци се очакват още 82 автобуса. Работи се и за осигуряването на още трамвайни мотриси, които да се движат по обновеното трасе по булевард „Цар Борис III“, каза още заместник-кметът по транспорта.

Крусев посочи, че буферните паркинги, които са сравнително нова концепция, също помагат за постигането на целта за намаляване на автомобилния трафик. „Първоначално хората гледаха с недоверие на тях, но практиката показва, че през последната година те са с доста добра запълняемост, дори има буферни паркинги, които са запълнени на 100%. Например паркингите на „Джеймс Баучер“ и на Бизнес парка са почти изцяло пълни, паркингът на „Ломско шосе“ също е с добра запълняемост. В паркинга на „Цариградско шосе“ все още има свободни места, но той е с капацитет от 1300 автомобила и е строен с идеята да обхване и очакваните бъдещи натоварвания“, каза Крусев. Според него хората в София са разпознали буферните паркинги като удобен начин да си оставят автомобилите и да използват градския транспорт, така че ще продължат да бъдат развивани.

След пускането на метрото автомобилният трафик е намалял с 65 хил. автомобила дневно, каза от своя страна инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“. Към момента делът на метрото в системата на градския транспорт е 32% и трябва да достигне 41% до 2020 г., а в следващите 10-15 години да нарасне до 67%, допълни той.

Работата по първия етап от третия лъч на метрото, който е с дължина 8 км и включва 8 станции, трябва да завърши през есента на 2019 г. Вторият етап е с дължина 4 км и ще има 4 станции, като се очаква да бъде завършен до края на 2019 г. – началото на 2020 г. Към момента е изпълнено около 86% от строителството на тези два етапа, На 5 ноември пристига десетия влак от общо 20, които трябва да дойдат през първото тримесечие на следващата година. „Нещата вървят, но строителството е трудно. Строителните фирми изнемогват, не са онези фирми, които бяха преди години, нямат капацитет, не им достига работна ръка и всеки ден се разправяме по обектите“, посочи Братоев.

В момента 340 хил. души в София се придвижват с метрото и се очаква до 2020 г. да нараснат до 500 хил. души. Спестеното време при пътуване достига 115 хил. часа дневно, а след две години трябва да се увеличи до 270 хил. часа. Спестените вредни газове в атмосферата са 59 хил. тона, а до 2020 г. трябва да нараснат до 79 хил. тона, прогнозира Братоев.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Дара лудо влюбена в годеника си

Кадри БТВ Вечерта в Денсинг старс бе посветена на много близки хора на участниците. Всеки от тях остави сърцето и душата си на сцената на бляскавото шоу. Тази вечер танцувахте за любимите си хора, не само за точки и престиж. Обичахте и бяхте обичани. Любовта няма граници, няма първи и …

Блиц Новини
Рязката смяна на температурите носи огромен риск

Кадри Нова ТВ От няколко дни синоптиците тръбят за големи температурни амплитуди. След дни със стойности около и над 30 градуса ще застудее изведнъж. Това е като шок за организма и неговата адаптация.Това може да ни може да се изправи пред различни предизвикателства. Едно от основните последствия от рязката смяна …

Блиц Новини
Шеф Токев коментира козунаците от 200 лева: Органичните яйца са много скъпи

кадри bTV „Порше” или „Ферари” не струват колкото един „Фиат”, този коментар направи шеф Андре Токев по повод рекордната цена от 200 лева за килограм козунак по Великден. В „Преди обед” по bTV той обясни, че един майстор трябва сам да си поставя цената, а не клиентите да я определят. …

error: Content is protected !!