Ограниченията, които съществуват в закона, не забраняват преминаването на автобуси от градския транспорт по магистралата. Това заяви в ефира на „Здравей, България“ Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
„В закона обаче има изискване, че превозно средство, което не може да развие повече от 50 км, е забранено да се движи по магистралата“, каза още той.
„Самите градски автобуси са много по-рискови – при тях има правостоящи, самата конструкция е по-лоша – има стълбове и лостове, да не говорим, че седалките не са позиционирани подходящо и нямат колани, а пътниците са един срещу друг“, добави експертът.
Лъчезар Пеков от центъра за градска мобилност бе включен на живо, за да коментира случилото се: „Имаме 16 пострадали, 8 от които остават за лечение. Има счупени крайници. Травмите не са леки. Водачът на автобуса каза, че е видял ТИР-а, когато го е ударил. По думите му, ударът е бил със 100 км/ч и то без спирачки“, каза той.
„Маршрутът на тази линия, трябва да бъде сменен. Това създава опасност за всички превозни средства“, смята гостът в студиото.