SUBАRU 2.0 И 2.5 // Тези две разновидности на прословутия „боксер“ на Subаru вдигнаха доста шум в Щатите, където множество клиенти се оплакаха от необичайно високата консумация на масло. От компанията отначало ги отхвърлиха с обяснението, че това било „нормално поведение“ за един боксерен двигател. През 2016 натрупалите се съдебни искове обаче принудиха компанията да си признае вината и да обещае да покрие разходите на собствениците за ремонти, както и да удължи гаранцията им. При произведените между 2011 и 2015 вариации на тези мотори проблемът идва от дефектен бутален пръстен. Системата за вентилация на картера пък позволявала на маслени пари да проникнат в горивната камера и да увеличат много натоварването на буталата.
VOLKSWAGEN 1.8T. Дебютирал през 1993, този четирицилиндров бензинов мотор дълги години се монтираше в цялата гама на VW, както и в Audi A3 и A4, Seat Leon Cupra и Skoda Octavia vRS. Пъргавината и възможностите за доработване го правят и до днес любимец на тунинг ателиетата. Големите проблеми с него дойдоха в Америка, където дилърите на VW бяха пропуснали изрично да предупредят купувачите, че моторът изисква непременно синтетично масло. При ползването на минерално или полусинтетично се образуваше доста гъста утайка, а разходът на масло се покачваше драстично. Бяха отчетени и множество случаи на блокирали двигатели, особено в производствените серии от 1997 до 2004.
Няма коментари