Източник: Лияна Панделиева, glasove.com
За 2016 г. по данни на Асоциацията на колекторските агенции в България, средният дълг на единица неплатежоспособен българин е 912 лв. и това се отнася към повече от 1,8 млн. отделни случаи. Видно е, че повече от половината легално работещи българи не могат да покриват задълженията си – битови, към банки и други кредитодатели.
„Вземи живота си в ръце! Изтегли кредит“ – императивно, ясно, недвусмислено звучи рекламата в края на клип, в който цяла учебна зала е пълна с хора, навели глави над учебниците, а млада девойка захвърля химикалката, с бодра крачка напуска учебната стая, тегли бърз кредит и заживява доволно и в охолство.
Естествено, на Министерство на образованието не му и хрумва да сезира СЕМ, защото рекламата е директна покана към учащите се да не учат, а просто да взимат пари. „Кифлите“ от клиповете са мили и симпатични девойчета, които спешно се нуждаят от шопинг, защото любовникът не дава, а работодателят – не плаща.
Несъмнено сценаристите на посланията за финансовото зарибяване са избрали най-красивите жени, най-атрактивните мъже, най-топлите гласове за своите реклами. Да се чуди човек онези, дето предлагат олио и тоалетна хартия не знаят ли за тези гении на рекламата и за същите красиви същества!
Но думата е за друго. Само в един рекламен блок може да се видят до три различни послания за теглене на бърз кредит, като се оказва, че с така взети пари се плаща сметката за тока, детето отива на екскурзия, черпите баба си с толумбички , купувате кола, възнаграждавате любовника, омитате всичките промоции в мола и всичко това – защото имате нужда от кеш „вътре в този момент.“