Русия е дала подкрепа за българския туризъм, но ще е голям успех, ако задържим ръста на руски туристи предвид агресивната ценова политика на Турция. Това коментира министърът на туризма Николина Ангелкова пред репортери в парламента.
Тя бе в правителствената делегация с Бойко Борисов в Руската федерация (РФ) тази седмица, съобщава Флагман.
Президентът Владимир Путин дал съгласие 2019 г. да е „година на туризма на Русия в България и на България в Русия”. В евразийската страна имало традиция всяка година да обявяват такава партньорска държава, което насочвало техните туристи.
Николина Ангелкова заяви, че през цялата 2017 г. у нас са дошли 559 000 руски туристи. С колегите и от РФ се разбрали да запазят същия процент на ръст и през тази година.
„Трябва да ви кажа, че това ще бъде изключително голям успех предвид изключително агресивната ценова политика, която Турция води спрямо този пазар, за да върне позициите, които загуби преди две години. Така че очакваме същите числа да получим и през това лято, като към момента наблюдаваме един лек спад от около 3 до 4%, което е в рамките на очакваното, пак казвам, предвид изключително агресивната ценова политика на Турция”, заяви министър Ангелкова.
„Само за сведение, това, което получих от моя колега като информация, е – Турция предлага 10-дневни пакети в 5-звездни хотели ол-инклузив от 270 до 300 долара, което – сами разбирате, ние няма как да се борим с тази изключително агресивна ценова политика. Но факта, че чисто политически имаме тази подкрепа и сме в топ 5 на предпочитаните пазари за руски туристи, както и това, че има заявени много повече редовни линии за летищата „Варна” и „Бургас”, отколкото чартърни, дава основание да смятаме, че ще запазим устойчивостта. И всъщност цифрите, които получихме миналата година, ще можем да получим и това лято, което, пак казвам, ще бъде много голям успех на фона на тази конкуренция”, добави министърката на туризма.
Тя се отнесе резервирано към промените на чуждоезични географски имена в Старозагорско. Според нея това трябва да се подлага на широко обществено обсъждане.
Ангелкова даде пример с „Аладжа манастир”, „Карадере”, „Корал” и храма „Александър Невски”.
Ако тези имена бъдат променени, ще трябва да правим много по-голяма реклама за чуждите туристи, обясни министърката.