Кой казва, че дизелът е само за икономия? (видео)
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
Това гориво става и за забавление, стига да не ви пука за вредните емисии
Дизелът е за икономия на гориво? Изобщо не е така – с това гориво можете и да се повеселите, стига малко доработите двигателя на автомобила. Да, става дума за дрифт, а също така и за драгстери, които залагат именно на дизелови мотори.
При дрифта, специално, колкото повече дим има, толкова по-добре. Повечето състезатели произвеждат този тим в завоя, но дизеловите коли си димят през цялото време. А комбинацията от черен и бял пушек прави шоуто още по-голямо. Ето ви няколко примера на автомобили, създадени именно за забавление.
Тази Mazda MX-5 Miata има под капака си двигател Cummins 4BT с обем 3,9 литра, чиято мощност е 400 к.с. (без да се брои системата за подаване на азот). Той е три пъти по-тежък и много по-голям от оригиналния 1,6-литров мотор. Заради него конструкцията на малкия роудстър е преработена значително, като резултатът е доста забавен.
Друга японска икона – Nissan Skyline, е получила 6,0-литров дизел от големите пикапи на Ford. С помощта на две турбини BorgWarner S200 мощността на автомобила скача до 650 к.с. и 1600 Нм въртящ момент. И тъй като ауспухът е при задните колела (за разлика от Miata, където е на капака), смесицата от бял и черен дим е впечатляваща.
Тук имаме стар дизелов Mercedes, чиито силов агрегат също е преработен сериозно. Това червено комби W123 разполага с цели 525 к.с. под капака, а въртящият момент от 840 Нм се предава на задните колела. Налягането в турбините е 3 бара, което прави автомобила още по-забележителен на пистата.
Още един опит на базата на комбито W123, като при него мощността на двигателя вече е 600 к.с., а максималният въртящ момент достига 1000 Нм. И всичко това е извадено от 3,0-литровия двигател на Mercedes – OM-606, който се произвежда през 90-те години и в стандартния си вариант развива 177 к.с. Той е получил допълнително механичен компресор и турбина, а скоростната кутия е от Mercedes E55 AMG. Предната и задната част на окачването са от Toyota Aristo!
Не само дрифтът е мястото, на което може да се види тунинг на дизелови двигатели. Например, американците много си падат по състезания с пикапи, като едно от популярните състезания е така нареченият „пуулинг”. То доказва, че доработеният дизел може да превъзхожда дори бензиновите мотори. По време на тези състезания двигателите гърмят, публиката се кефи максимално, а на съдиите едва ли им пука за екологията. Може да се убедите в това, ако напишете в някоя интернет-търсачка „diesel pulling”.
А това е апогеят на дизеловия тунинг – драгстери, който преминават ¼-миля за 6,31 секунди, като на финала развиват скорост от 364 км/ч. Рекордьорът развива мощност от 2500 к.с., като неговият 6,0-литров двигател Cummins се развърта до 6000 об/мин. Можем само да гадаем колко вредни емисии отиват в атмосферата при всеки старт на това чудовище.
Видео: YouTube
Няма коментари