fbpx

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

automedia.investor.bg

Най-после една кола, която безумната надпревара във въоръжаването при хот хечовете е подминала

Надпреварата във въоръжаването при великите сили напълни света с термоядрени бомби и поне на три пъти бе на косъм да унищожи планетата.
Трийсет години след края на Студената война се разгаря друга такава надпревара, само че при производителите на масови автомобили. И тя също е на косъм да унищожи нещо, което ни е скъпо – така наречения „хот хеч“.

НЯКОГАШНИТЕ ВЕСЕЛИ ВЕРСИИ на достъпни градски коли днес постоянно се надцакват с коне, турбини и времена на Нюрбургринг. Което ги прави все по-тежки, все по-скъпи и все по-малко весели в ежедневието.
За щастие обаче има и едно изключение. Запознайте се с новото Suzuki Swift Sport.

В СВЕТА НА ВСЕ ПО-НАДМЕННИТЕ състезатели то е единственият духовен наследник на оригиналните Golf и 205 GTi – една нормална, достъпна и практична кола, която обаче може да сложи налудничава усмивка на лицето ви.
Бързаме да ви кажем, че и в Suzuki все пак се поддават на модните тенденции. Старият Sport бе от последните мохикани на атмосферното пълнене. Новият вече е турбо, с 1.4-литров мотор. Мощността се е увеличила съвсем малко, до 140 коня. Но въртящият момент е почти наполовина по-голям. Ще го усетите още на първия светофар.

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

В АБСОЛЮТЕН МАЩАБ това съвсем не е бърза кола. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема малко над 8 секунди – повече, отколкото на дизеловия миниван на BMW. Само че това няма никакво значение.
Единственото важно нещо е как се чувствате, докато го карате. При Swift Sport се чувствате млади, жизнени и леки. И затова има една много добра причина. Нали помните девиза на Колин Чапман, великия основател на Lotus: „Опростявай и добави лекота“? Японците са направили точно това.

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

ТОЗИ SWIFT ТЕЖИ ПО-МАЛКО по-малко от тон – 975 килограма. Или с 229 кг по-малко от Renault Clio R.S., и с 269 по-малко от Ford Fiesta ST. Разликата е като да яздиш испанска кобила вместо носорог. Всичко става с приказна лекота – ускорявате, завивате, спирате. Шестстепенната ръчна кутия работи безупречно. В сравнение с предишния хулиган новият Sport е малко по-улегнал и овладян в завоите, и се накланя значително по-малко. Но не е загубил тръпката.

В СЪЩОТО ВРЕМЕ ТОВА не е спартански компромис, който да наложите на близките си. Swift има удобни спортни седалки, на задния ред могат да пътуват спокойно и възрастни, багажникът побира 264 литра, което е приемливо.
Интериорът е симпатичен и свеж. Повечето пластмаси са евтини и твърдички, но на кого му пука? Пък и тази икономия се отразява и на цената.

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

Новият Swift е забележимо по-скъп от предишния, най-вече заради турбото. Но и така не надхвърля 39 000 лева. По-рано тази година тествахме най-обикновени VW Polo и Ford Fiesta, с трицилиндрови мотори. Единият беше с три хилядарки по-скъп от този хот хеч. Другият – с цели 6 хиляди.

НАЙ-ХУБАВОТО Е, ЧЕ ПРИ SWIFT  това е крайната цена, която включва всичко: кожен волан, климатроник, 7-инчова мултимедия с навигация, bluetooth, електрически стъкла, адаптивен круиз контрол, автоматични дълги светлини и дори отопление на седалките. Единственото, което се доплаща, е този ефектен червен цвят.

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

Между другото новият Sport ни хареса и на вид. Доста неща го отличават от обикновения Swift: преработените брони, задният спойлер, LED-светлините. Някои от украшенията са донякъде бюджетни: примерно ефектният на вид сплитър е само имитация на карбон. Но пък двата хромирани ауспуха са си съвсем истински.

НИСКОТО ТЕГЛО ИМА И ОЩЕ ЕДИН приятен ефект: върху разхода. От Suzuki обещават 6.1 литра на сто километра в комбиниран цикъл. С доста юркане – което е единственият смислен  начин да карате такава кола – ние постигнахме малко над 7 на сто. Не се сещаме за друг хот хеч, който дори да се доближава до това.
Накратко, ако за вас колата е средство да впечатлявате околните, или ако ви е нужна за превоза на три деца и куче, можете спокойно да забравите за този японски дребосък.
Но ако просто обичате да карате, Suzuki Swift Sport спокойно може да се окаже една от най-добрите коли в света за момента.

Категория оса: тестваме новото Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport
1373 куб. см работен обем (турбобензин)
140 к. с. максимална мощност
230 Нм максимален въртящ момент
210 км/ч максимална скорост

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Пилот накара Ники Кънчев да онемее в „Стани богат“

Кадри: бТВ Станислав Кертиков продължи по емоционален начин блестящата си игра в „Стани богат“ тази вечер. След като се настани отново в стола на богатството, пилотът на самолет успя да докосне сърцето и душата на Ники Кънчев с признанието защо е решил да участва в телевизионната игра по бТВ. „Тук …

Блиц Новини
Луковит пропищя от щъркел, който кълве автомобили

Кадри Нова ТВ Малко комична история за агресивен щъркел разказаха хора от Луковит, но истинска. Те разказват, че животното кълве калници, сваля боята и нищо не може да го прогони от автомобилите. Щъркелът тормози Луковит и след завръщането си в града и поведението му дори ескалира. Часове след приземяването си …

Блиц Новини
Евгени Димитров – Маестрото: Търсим колоритни личности за „Бягство към победата“2

Кадри БТВ „Бягство към победата“ е едно риалити малко позабравено, тъй като минаха доста години от първото такова приключение, организирано и осъществено тогава от екипа на Слави Трифонов. Продуцентът му Евгени Димитров – Маестрото и отговорният редактор Йордан Свеженов споделиха любопитни подробности от подготовката в ефира на БТВ. Няма нито …

error: Content is protected !!