fbpx

Как изглеждат японските спални влакове?

profit.bg

Източник: Instagram

През 60-те години на миналия век се наблюдава значителен подем в икономиката на Япония, което води до такъв и в железопътния транпорт.

Първата модерна високоскоростна жп линия е открита през 1964 г., по която се движат експресни и нощни влакове.

След като популярността на японските спални вагони достига своя връх през 70-те години обаче, разрастващата се мрежа от влакове-куршуми, вътрешни въздушни маршрути и по-евтини нощни автобуси почти я унищожават.

Sunrise Seto и Sunrise Izumo са единствените редовни спални влакове. Когато пътуват от Токио, те са свързани в един дълъг влак от 14 вагона, докато стигнат до Окаяма.

На гара Окаяма, Sunrise Seto и Sunrise Izumo се разделят на два отделни влака от по 7 вагона. След това всеки продължава самостоятелно, достигайки до различни дестинации.

Sunrise Seto отива в град Такаматсу на остров Шикоку, а Sunrise Izumo отива в град Изумо в префектура Шимане, посочва BoredPanda.

При завръщането си те се движат отделно от изходните си точки при Такамацу и Изумо и отново се събират, когато достигнат Окаяма, като остават свързани до крайната си спирка в Токио.

Те тръгват ежедневно от Токио в 22:00 часа и пристигат в дестинациите си в 7:27 часа (Такамацу) и 9.58 часа (Изумо). Пътниците, които се възползват от тази услуга, си спестяват парите за нощувка в хотел.

Sunrise Seto/Izumo не предлага обикновени. Вместо това вагоните му са оборудвани с персонални кабини и обща зона, наречена nobi nobi.

В зависимост от типа на настаняването, притежателите на Japan Rail Pass ще трябва да платят допълнително до около 17 000 йени (около 153 долара) за кабините, но обикновено могат да използват nobi nobi безплатно.

Площите за общо ползване включват душ, който пътниците могат да използват за 6 минути след купуване на жетон. Заради ограниченото му предлагане е добре всеки, който иска да използва душ по време на пътуването си, да си го резервира предварително.

Останалите съоръжения във влака включват тоалетни, вендинг машини и салони.

Освен Sunrise Seto/Izumo, многобройни компании от железопътния транспорт в Япония се опитват да привлекат нови клиенти, като предлагат луксозни спални влакове.

Те обикновено разполагат с петзвездни салони с работещи камини, трапезарии и специални вагони за наблюдение с панорамни гледки и менюта, създадени от готвачи със звезда на Мишлен. Пътуване в един от тях може да струва до 10 000 долара.

Вижте един от тях: Twilight Express Mizukaze

 

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Призив за свалянето на Сашо Кадиев от екран

Кадри БТВ Заформя се кампания за отстраняването на Сашо Кадиев като капитан в „Аз обичам България“. Доста възмутени коментари се изсипват всеки път след предаването по негов адрес в социалните мрежи. Поведението на актьора дразни хората, които дори се заканват заради него да се откажат да гледат иначе прекрасното предаване. …

Блиц Новини
Бригадата направи едно дете щастливо

Кадри БТВ „Бригада нов дом“ отново донесе много радост в сърцата на измъчено от болест и проблеми семейство. Момчетата се постараха да дадат един уютен и удобен дом на три поколения дами, които заживяха под един покрив. Девет години Вики и нейната майка Гергана живеят в една стая и се …

Блиц Новини
Крисия призна защо три години кариерата ѝ е била на пауза

кадри Нова телевизия Крисия пусна нова песен след 3 години пауза и се появи по Нова телевизия за да каже къде се е губила толкова дълго. Певицата не даде много ясен отговор, но от думите ѝ се разбра, че просто много е внимавала да не сбърка с изборите, които трябва …

error: Content is protected !!