fbpx

Интернет свива продажбите на реклами в телевизиите

 

Данните са последния сигнал, че рекламодателите следват потребителите в интернет

Глобалните продажби на телевизионни реклами спадат с почти 4% през 2019 г., което е най-значителното им свиване след икономическата рецесия от 2009 г., пише Bloomberg. Данните са последния сигнал, че рекламодателите следват потребителите в интернет.

„Спадът при броя телевизионни потребители свива и средните разходи за реклама“, посочват от Magna Global. Компанията публикува данните като част от доклад за глобалния рекламен бизнес. Броят на гледащите телевизия спада рязко в Европа, като тенденцията следват САЩ, Китай и Австралия.

Традиционната телевизия губи зрители през последните години на фона на засиления интерес към онлайн услугите на компании като Netflix и YouTube. Тенденцията е особено видима в САЩ, най-големия медиен пазар, като се очаква тя да се ускори, след като медийни гиганти, част от които Walt Disney и AT&T, представят собствени стрийминг услуги.

Популярността на телевизионните реклами намалява. Графика: Bloomberg

Въпреки спада по отношение на телевизионните реклами, приходите в индустрията се покачват за 10-та поредна година. Те са насърчени от дигиталните продажби, които скачат с 15%.

Телевизионният бизнес и преди е губил рекламодатели, тогава заради по-високо таксуване. Той обаче все още е разглеждан като полезна среда, когато маркетолозите целят голяма аудитория на живо.

За сметка на това технологичните компании предлагат възможност рекламите да бъдат таргетирани индивидуално според последния търсен от потребителя пуловер в Google, на базата на харесана страница на филм във Facebook или спрямо скорошно търсене в Amazon.

Спадът на телевизионната аудитория вече надхвърля покачването на цените за реклама. „Гледаемостта на линейните телевизионни канали се свива с 10% в САЩ, Австралия и Китай за последните няколко години“, посочва авторът на доклада. Зрителите на европейските телевизионни канали на възраст между 18 и 40 години намаляват с между 7 и 8%, което е разширяване на 5-процентния спад на броя им от миналата година.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Киара след изгонването: Губила съм си времето в „Ергенът”

кадри bTV Поредната отпаднала от „Ергенът” хубавица заяви, че след като е изгледала предаването, си е дала сметка, че си е изгубила времето да преследва Алек. Киара Маджарова осъзнала това след като чула коментар от главния герой в шоуто, че не е негов тип човек, въпреки че го привлича по …

Hell's kitchen
Кой ще смени шеф Ангелов в „Хелс китчън”? Всички тръпнат в очакване

кадри Нова телевизия Кой ще води Кухнята на Ада, след като шеф Виктор Ангелов хвърли куртката? Въпросът вълнува всички фенове на шоуто, които видяха драматичния изход на водещия в сряда вечер. Шеф Ангелов се отказа да се занимава повече с кандидатите за наградата от 100 000 лева, след като те …

Hell's kitchen
Шеф Ангелов предложи работа на Гатьо, а Алекс и Бони се захапаха

кадри Нова телевизия Риалити героят Пеньо Гатевски – Гатьо има възможности на готвач, които да му осигурят работа във всеки софийски ресторант. Този комплимент направи шеф Ангелов на „гладиатора” в „Хелс китчън”, като в думите му нямаше и капка ирония. Похвалата дойде след като бившият рейнджър сготви перфектно месо от …

error: Content is protected !!