fbpx

Изкуствен интелект смени служител в пловдивски хотел

Ева може да издава фактури, да настанява туристи и да им разказва за града. Ще отключва вратите на стаите с уникален код

Изкуствен интелект сменя рецепциониста в бутиков хотел в Пловдив. До няколко месеца резервации, обработка на плащания, издаване на фактура и най-обща туристическа информация ще дава Ева. Ева е чатбот. В случая на хотел „Одеон“ тя е синеока и чернокоса дама и говори шест езика. В момента Ева подпомага работата на служителя на рецепцията, после ще я пуснем тестово да работи сама, като следим процеса ежеминутно, разказва собственичката на мястото за настаняване Тони Симидчиева, пише Марица.

В днешно време всичко може да се прави през компютъра, телефона, таблета. В един момент рецепционистът ще е нужен на хотела само и единствено да подава ключовете за стаята на госта. За да може Ева да замени на сто процента служителя, трябва да сменим отключващия механизъм на вратите на стаите и те да се отварят с уникален код. Този код ще се генерира отново от Ева, разказва хотелиерката. Септември обаче е много силен за туристическия бизнес в Пловдив, затова последната точка остава за друго време, когато стаите са свободни.

Туристическият бранш счита, че плащането на хотелските услуги на рецепцияскоро ще бъде отживелица. Повечето собственици на места за настаняване изискват или авансово плащане, или изцяло работят с кредитни и дебитни карти. Това е наложено от западния модел на местата за настаняване, където рядко позволяват наемането на стая без поне частично плащане. Туристите, които ще посетят хотела на случаен принцип, могат да платят на ПОС терминала, който е на рецепцията, след като Ева им издаде фактурата, обяснява Тони Симидчиева.

Пловдивският хотел е един от четирите в България, които са решили да сменят денонощното физическо присъствие на рецепциониста с дигитална технология. Ева вече работи в столичния „Будапеща“, „Холидей парк“ в Златни пясъци и „Аква хотел“ в Бургас. Още през юни месец беше обслужила първите си 300 гости, посочват от фирмата създател.

За хотели от моя калибър ​- едва девет стаи, това е добро решение, коментира Тони Симидчиева. Проблемът, който я провокирал да търси нетрадиционни решения, е до болка ясен на всички хотелиери – липсата на читава работна ръка. След няколко неуспешни опита да намеря добър рецепционист, чух за изкуствения интелект и го „наех“, смее се предприемчивата дама. В града тя отдавна е позната с вкуса си към новото и нетрадиционното. Още преди повече от 22-23 години тя бе първата, която внедри компютризирана система за складови наличности. По онова време имах четири заведения и писането на ръка какво сме заредили и какво сме продали отнемаше по половин нощ всеки ден, спомня си тя.

Ева е първият в света дигитален хотелски рецепционист, създаден от двама българи, които дълги години са живели във Великобритания. Валентин Гаджонов и неговият приятел разработват приложението в рамките на година и половина без особена трудност, защото са работили именно в сферата на туризма и естеството на работата им е до болка ясно. Ева е мултифункционална – тя може да отговаря на няколко клиента едновременно, говори много езици /ако на някой бизнес му трябва по-рядък език, той може да се добави/, може да отговаря на мейли и да потвърждава резервации, следва политиката на хотела, тоест, каквото ѝ е зададено, това прави, и то по начина, посочен от мениджмънта. Най-важното ѝ качество е, че е неуморна – работи по 24 часа 7 дни в седмицата и не иска двоен надник за празници. Изскачайки на екрана на телефона или компютъра, Ева много лесно имитира истинска човешка комуникация.

Персоналът на хотела също ще е ангажиран с отговарянето на телефон и мейл на въпроси от гости, но това не изисква обособено работно място и може да се върши буквално от всяка точка на света.

Първо в Столицата на културата

Пловдив бе първият град в България, който въведе денонощен виртуален асистент за туристи още през пролетта.

Къде да вечерям? Къде има денонощна аптека? Каква е прогнозата за времето утре? Колко чист е въздухът в Пловдив? Има ли хотел с 5 звезди в града? На такива въпроси е в състояние да отговаря денонощно виртуалният асистент „Пловдив сити консиерж“ (консиерж означава сътрудник, помощник). Най-просто казано, това е приложение, което се отваря в месинджър, тоест не е нужно да бъде сваляно допълнително на телефон или компютър.

Чатботът е иновативен проект на столична агенция umni.bg в сътрудничество с един от най-големите европейски доставчици на туристическа информация In your pocket, обобщиха от Съвета по туризъм при представянето му.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Мистерия с изгонването на Васка от „Ергенът“, ето какво скриха продуцентите

кадри bTV, YouTube/Надкаст Огромната част от аудиторията на “Ергенът” са жени. Малкото мъже, които гледат риалитито, пък най-вероятно ще спрат, след като вече я няма Васка. Тя беше еднолична шампионка по мъжки интерес в този сезон и този факт се отбелязва от всички коментатори. Защо обаче Васка си замина? Официалната …

USA news
Horoscope for Friday, March 29: Your phone should not pick up a sign

Pixabay On March 29, Taurus better not pick up their phone. Here is the horoscope from the Lama: Aries During this day you will find a brother in reason. Or a sister. In other words, you will meet a member of the opposite sex who will think and feel the …

USA news
On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name

On March 29, Friday, name day celebrates a heroic name On March 29, name day is celebrated by everyone who bears the name Marco. Marko is the ancient Hebrew for wrestler. According to the Latin reading, however, the name is translated as masculine. In the reign of Emperor Constantine the …

error: Content is protected !!