Защо не бива да зареждате колата при работещ двигател. 2 заблуди и истинската причина
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
auto.blitz.bg
Едва ли някой от шофьорите не е виждал на бензиностанциите предупредителните табели, че зареждането на автомобила при работещ двигател е забранено. Но едва ли някой се е замислял защо именно е наложена тази забрана.
Някой шофьор може да се изфука, че 2 – 3 пъти е успявал да зареди и без да спира двигателя. Друг може да каже пък, че има бензинджии, които гледат през пръсти на тази забрана.
Но това не отрича факта, че съгласно инструкциите такава процедура е строго забранена. Нека да видим кои точно стоят нещата.
Какви са причините за тези правила?
1. Съществува значителен брой собственици на автомобили, които смятат, че това не бива да се прави, защото пистолетът за зареждане вкарва горивото под голямо налягане в резервоара и това повдига цялата мръсотия от дъното му. А тя може да влезе в горивната система и да стигне до инжекторите.
Това със сигурност не е така, тъй като на пътя на утайката има инсталиран филтър, при това не един, и нищо подобно не може да се случи по принцип.
Нали никой шофьор не кара винаги по пътища еталон, където колебанията на горивото в резервоара са практически невъзможни? В нашата страна това не може да се постигне изобщо при никакви обстоятелства. Затова горивото в резервоарите на всички коли по нашенските пътища се плиска доста силно, но засега нищо страшно не се е случило.
2. Второто погрешно схващане, в което мнозина все още вярват, е излитането на искра от ауспуха на автомобила. Да, това не може да бъде напълно изключено, тъй като много фенове на селския тунинг нокаутират катализаторите и неутрализаторите на изпускателна система, което може да доведе до подобни случаи. Но дори и в този момент е малко вероятно да възникне пожар, освен ако не залеете автомобила с бензин.
В действителност собствениците на модерни автомобили, в които катализаторът и ауспухът са монтирани и действат, просто няма от какво да се притесняват.
Ако говорим за модерни автомобили, то всеки от тях има електронна система за управление на двигателя. Има буквално няколко десетки сензора, всеки от които е отговорен за работата на даден елемент от системата.
Никога не пълнете резервоара до дупка – митове и опасности
А при много превозни средства, не се препоръчва да се зарежда при работещ двигател, тъй като когато резервоарът е отворен вече няма вакуум в него, което води до грешка и възможно светване на лампата „check engine“.
Също така не са изключени проблеми с отчитането на горивото на арматурното табло, но това отново не е характерно за всички автомобили./auto.blitz.bg
Няма коментари