fbpx

Защо не бива да зареждате колата при работещ двигател. 2 заблуди и истинската причина

auto.blitz.bg

Едва ли някой от шофьорите не е виждал на бензиностанциите предупредителните табели, че зареждането на автомобила при работещ двигател е забранено. Но едва ли някой се е замислял защо именно е наложена тази забрана.

Някой шофьор може да се изфука, че 2 – 3 пъти е успявал да зареди и без да спира двигателя. Друг може да каже пък, че има бензинджии, които гледат през пръсти на тази забрана.

 

Но това не отрича факта, че съгласно инструкциите такава процедура е строго забранена. Нека да видим кои точно стоят нещата.

Какви са причините за тези правила?

1. Съществува значителен брой собственици на автомобили, които смятат, че това не бива да се прави, защото пистолетът за зареждане вкарва горивото под голямо налягане в резервоара и това повдига цялата мръсотия от дъното му. А тя може да влезе в горивната система и да стигне до инжекторите.

Това със сигурност не е така, тъй като на пътя на утайката има инсталиран филтър, при това не един, и нищо подобно не може да се случи по принцип.

Нали никой шофьор не кара винаги по пътища еталон, където колебанията на горивото в резервоара са практически невъзможни? В нашата страна това не може да се постигне изобщо при никакви обстоятелства. Затова горивото в резервоарите на всички коли по нашенските пътища се плиска доста силно, но засега нищо страшно не се е случило.

2. Второто погрешно схващане, в което мнозина все още вярват, е излитането на искра от ауспуха на автомобила. Да, това не може да бъде напълно изключено, тъй като много фенове на селския тунинг нокаутират катализаторите и неутрализаторите на изпускателна система, което може да доведе до подобни случаи. Но дори и в този момент е малко вероятно да възникне пожар, освен ако не залеете автомобила с бензин.

 

В действителност собствениците на модерни автомобили, в които катализаторът и ауспухът са монтирани и действат, просто няма от какво да се притесняват.

 

Ако говорим за модерни автомобили, то всеки от тях има електронна система за управление на двигателя. Има буквално няколко десетки сензора, всеки от които е отговорен за работата на даден елемент от системата.

Никога не пълнете резервоара до дупка – митове и опасности

А при много превозни средства, не се препоръчва да се зарежда при работещ двигател, тъй като когато резервоарът е отворен вече няма вакуум в него, което води до грешка и възможно светване на лампата „check engine“.

Също така не са изключени проблеми с отчитането на горивото на арматурното табло, но това отново не е характерно за всички автомобили./auto.blitz.bg

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Пилот накара Ники Кънчев да онемее в „Стани богат“

Кадри: бТВ Станислав Кертиков продължи по емоционален начин блестящата си игра в „Стани богат“ тази вечер. След като се настани отново в стола на богатството, пилотът на самолет успя да докосне сърцето и душата на Ники Кънчев с признанието защо е решил да участва в телевизионната игра по бТВ. „Тук …

Блиц Новини
Луковит пропищя от щъркел, който кълве автомобили

Кадри Нова ТВ Малко комична история за агресивен щъркел разказаха хора от Луковит, но истинска. Те разказват, че животното кълве калници, сваля боята и нищо не може да го прогони от автомобилите. Щъркелът тормози Луковит и след завръщането си в града и поведението му дори ескалира. Часове след приземяването си …

Блиц Новини
Евгени Димитров – Маестрото: Търсим колоритни личности за „Бягство към победата“2

Кадри БТВ „Бягство към победата“ е едно риалити малко позабравено, тъй като минаха доста години от първото такова приключение, организирано и осъществено тогава от екипа на Слави Трифонов. Продуцентът му Евгени Димитров – Маестрото и отговорният редактор Йордан Свеженов споделиха любопитни подробности от подготовката в ефира на БТВ. Няма нито …

error: Content is protected !!