Държавата затяга изпитите за младите шофьори, връща се обучението и изпита на полигон
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
източник: Дневник, снимка: СБА
В напреднала фаза е обсъждането за купуване на специализирани автомобили, с които да се полагат шофьорските изпити, и връщането на обучението на полигон. Това каза новият транспортен министър Росен Желязков по време на конференция на тема „Да работим заедно, за да направим пътищата си по-сигурни – подобрен модел за управление на пътната безопасност и добри практики“ в НДК, съобщи Дневник.
По думите му става въпрос за автомобили, които са оборудвани с технически средства, които да дават пълна, ясна и точна информация за поведението на курсиста и за поведението на изпитващия.
„Предстои да се уточни техният необходим брой и необходимият финансов ресурс. Обсъжда се вариантът да бъде възстановено обучението и изпитите на полигон“, заяви Желязков. По думите му ще бъде създадено звено за наблюдение на практическите изпити за придобиване на шофьорска правоспособност. Той заяви, че във връзка с техническата изправност на превозните средства се предвижда автосервизите да дават минимум 6 месеца гаранция за извършените от тях ремонти.
„В публичния регистър на сервизите ще бъде набирана и поддържана цялата база данни по отношение на характеристиките на сервиза, служителите и тяхната квалификация. Това ще дава възможност за създаване на история на ремонтите на автомобилите“, заяви още Желязков и добави, че с тези мерки ще се подобри пътната безопасност. Според него трябва да се създаде нова стратегия за пътна безопасност.
Участие в конференцията взе и новият вътрешен министър Младен Маринов, който коментира и статистиката и мястото на България сред останалите европейски държави по смъртност на пътя.
„Пътнотранспортните произшествия и последствията от тях са сред най-актуалните проблеми не само у нас, не само в Европа, а в глобален мащаб. Всяка година около 1 млн. и 200 хил. души загиват при пътнотранспортни произшествия в света. Щетата достига милиарди долари“, каза Маринов. По думите му, ако не се предприемат спешни мерки, до 2030 г. катастрофите ще са петата основна причина за смъртност в света. Той обясни, че ЕС и отделните страни членки от години активно работят за повишаване на пътната безопасност, но все още са далеч от заложените цели.
Министърът посочи, че броят на загиналите от катастрофи в България през 2020 г. не бива да надвишава 388 души. И макар през миналата година да има намаление на броя на загиналите в сравнение с предходните две години, все още сме далеч от тези данни, обясни той.
От началото на годината при пътни инциденти в България са загинали 24 деца, т.е. цял училищен клас.
„На практика няма семейство, което да не е пряко или косвено засегнато от войната по пътищата. На тези проблеми няма бързи и универсални решения. Факт е, че ако се използват като политическо оръжие, няма как да постигнем успех“, подчерта Маринов.
По думите му, ако се работи с неправителствени организации, частния сектор и се намират и предлагат конкретни решения, може да сме сигурни, че правим всичко, което зависи от нас. „Безопасността на движението по пътищата е ключов приоритет на правителството, но не бива да забравяме, че тя е право и отговорност на всеки гражданин. Пътната безопасност е сложен комплекс от обществени отношения“, каза Маринов.
Няма коментари