В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция.
„Водим заключителните разговори“, заяви вчера Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген пред журналисти в Берлин.
Според него, в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а „може би и по-рано“. Това пише Дойче Веле в свой анализ. Припомняме ви, че преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо.
Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.
По 300 000 автомобила годишно
Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно.
За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места.
Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година.
Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро.
Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.
Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано.
ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС. В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година.
„Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти“, казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.
Предимствата на Турция
Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: „Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво – по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние“.
Според Фолксваген, равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод.
В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.
Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген.
Докато има явен комунизъм с руско пресъствие така ще бъде не обвинявате Бойко.той се мъчи да направи нещо но на всичко отгоре и мързелив народ.Вище за Москвича или Запорожеца дано се смилят.Но и те си гледат интиресите така че ще се надявате на протестите нт а Кури да искарате някоя стотинко Но и тя обедня доста дълго не е била навласт.,
Стига вече с то комунизъм Унгария, Сърбия и куп други държави нямаха ли комунизъм не тръгнахме ли прехода заедно къде са те къде сме ние, а за Бойко той неможе да гарантира 4000 работника, защото хората ги няма се Русия ви е виновна на вас.
Ако изберяха България, на следващата година щяха да започнат демонстрации и протести за еднакви по размер заплати с тези на колегите им в Германия. В Турция този проблем отпада…Освен това, не зная в коя от двете държави синдикатите са по-корумпирани. Това е.
А защо нямаме квалифицирани работници?Ами,защото се ликвидираха средните професионални училища,защото всички тръгнаха да следват,влизат в университетите с тройки .Всяка година намаляват кандидатите за вузовете,защото младите заминаха на вън.А колко ВУЗА има на тази малка наша България?Няма да има големи инвестиции у нас,защото не можем да посрещнем претенциите на инвеститорите!
Да не се изразявам вулгарно , но на калпав ….. вълната му пречи. Стига с това“ руско присъствие, с комунистите“
България е разорена икономически. Унищожиха се професионалните технически училища. Навсякъде само икономисти, много от които стават за магазинни продавачи. Докато Турция в миналото (по времето на комунизма), бе далече назад с готови кадри, но полагаше сили да образова населението си, повтарям, по времето на оплювания от неграмотниците комунизъм, училища, колкото искаш. Училища, където се изискваха знания. Днес, училищата станаха места за придобиване на дипломи и на недисциплинираност. Учитлите избягаха, реве се, че ги няма. Държавноста нехае.
Приказките на провителствата за чужди инвестици се разбиват с инспекциите на фирмите, които трябва да инвестират в страната. Никой не вярва на голи обещания и илюзии. Простичко казано, не ни вярват и трябва да си избиев от главата, че някой ей така ще дойде и вложи парите си.
Наистина ли си толкова тъп или просто ти плащат?
Както бат ти Бойко, така и повече от половината гербаджии са с червено партиино минало, а идиоти като теб искренно си вярват, че с техните бюлетинки борят партииците, докато всъщност ги легитимират.