„Има оферти вече и в онлайн пространството. Те звучат прекрасно, снимките, които илюстрират мястото, на което ще попаднем, са изключително красиви, цветни, добре обработени. Но се стига до случаи, в които – когато потребителят отиде а място, се установява, че доста съществена част от обещаваните атрактивни услуги не могат да бъдат предоставени в конкретното място за настаняване, стаята не гледа към морето и т.н.”, посочи Маргаритов.
Председателят на КЗП обясни, че когато има писмен договор и се пази хронология от онлайн проведени преговори, е ясно че при неизпълнение, този търговец подлежи на санкция, защото е извършил спрямо потребителя нелоялна практика. „Сигурен съм, че и ако потребителите комуникират в пряк диалог с търговците и задават въпроси, водят някаква кореспонденция, самите търговци малко по-трудно ще си позволяват след това да ги заблудят, тъй като очевидно ще има следа за това какво са обещавали и какво всъщност не са в състояние да изпълнят впоследствие”, добави той.
По думите на Маргаритов в случай на неблагополучие Комисията търси начин да убеди търговеца, че за него е добре да си обгрижи клиентите, в най-добрия смисъл на думата. „А относно това какво нарушение е извършил – винаги се преценява съобразно конкретната ситуация степента на тежест. Естествено, че добронамереността и готовността да реакция и за поправяне на нещата винаги би изиграла положителна роля за това санкцията да бъде по-ниска”, допълни председателят.
Димитър Маргаритов коментира и темата за опасните летни стоки. Той припомни случаи от минали години, в които още на граници заедно с Агенция „Митници” са спирани редица надуваеми артикули от типа на раменти, пояси, дюшеци и други подобни. Той подчерта, че този тип помощни средства са предназначени за асистенция и не могат да бъдат сами по себе си достатъчни за предпазването от инциденти във водата.
Източник: Военен телевизионен канал