Руската банка ВТБ от тази есен се отказва от услугите на колекторите. С длъжниците, просрочили кредитите си до 30 дни ще общуват роботи. Информацията е на изданието РИА „Новости“, което цитира представители на банката, пише Kaldata.
Ръководството на руската банка ВТБ сподели, че роботите не се подават на емоционални сътресения и спазват всички етични норми при общуването с клиентите-длъжници. А живите колектори не винаги успяват да овладеят емоциите си.
В момента проектът се тества в някои пилотни клонове на банката. Роботите ще заменят колекторите от 1-ви септември тази година. ВТБ уточни, че взаимодействието на колекторите с длъжниците ще продължи. Роботите ще се използват само за просрочия до 30 дни. Първоначално те само частично ще заменят телефонните колектори. При добри резултати, те изцяло ще поемат телефонните разговори за закъснения в рамките на 30 дни.
Наскоро се появи информация, че и руската Сбербанк заменя човешката сила с роботи. Неотдавна и тази банка въведе в работния процес няколко вида роботи, сериозно повишаващи производителността на труда. Представители на Сбербанк съобщиха, че заменените от роботите служители няма да бъдат уволнявани. Те ще бъдат назначавани на други длъжности и ще изпълняват други задачи.