Компанията Bosch е разработила нова система, благодарение на която карането на мотори ще стане много по-спокойно и сигурно, съобщава auto.blitz.bg.
Според експертите най-честата причина за злополуки с мотоциклети е загубата на контакт с пътя. Това се случва, когато колелата навлязат в чакъл, пясък или мокър участък от асфалта, или ако шофьорът наклони твърде рязко мотора. В резултат на това колелата се плъзгат и мотоциклетистът се запознава отблизо с асфалта. Поврежда се и мотоциклетът.
А ако аварията е станала на висока скорост то и човекът, и моторът се превръщат в неуправляем снаряд, летящ твърде далеч и с печални последствия. Моторът също страда, защото е повреден на пътната повърхност. Изглежда, че в такава ситуация не е възможно да се направи нищо – ако мотоциклетът започне да пада, тогава той ще падне, защото има само две колела.
Но така беше докато Bosch не представи новото си откритие, което е в състояние отново да постави мотора на колела в привидно безнадеждна ситуация.
Как функционира тази система, какво общо има с космическите кораби и кога ще бъде възможно да се тестват новите мотори в действие.
Сега, преди двуколесното превозно средство да се килне на една страна и да падне на асфалтът, мотористът ще чуе силно и рязко изсвистяване. Това е компресиран газ, който изтича под налягане от дюза в посока противоположната на приплъзване. Този сгъстен газ се съхранява в бутилка, скрита във вътрешността на мотоциклета.
А сигналът за отваряне на дюзата се подава от електрониката, която постоянно събира информация за скоростта, ускорението и страничното приплъзване на мотоциклета.
Това решение прилича на управлението на космически кораб в околоземното пространство, с единствената разлика, че при мотоциклета целият запас от сгъстен газ се освобождава едновременно. След това балонът трябва да се презареди. Еднократното изстрелване на струата от компресиран газ трябва да спаси моториста от падане.
Според първоначална информацията, в момента новата система на Bosch се изпробва върху експериментални мотоциклети. Когато ще започне за масово производство, и внедряване все още не е известно, но вече се знае, че Ducati Multistrada и KTM 1290 Super Duke ще бъдат първите, които ще го получат.