fbpx

Бурна реакция срещу кмета Портних за пристанище Варна-Изток! Хората коментират – 900 работници и 300 фирми ли са по-важни или още чалга?

Изказването на кмета Иван Портних за бъдещето на държавното пристанище Варна-Изток разбуни духовете в морския град и предизвикаха много коментари. Кметът заяви категорично, че терминалите трябва да „се преместят“.

Място за преместването, както и средства няма.

Така че по пътя на логиката „преместването“ на този етап може да значи единствено „закриване“.

При липсата на друго място за извършване на товаро-разтоварните дейности, думите му породиха много интерпретации. Ето какво заяви кмета на Варна Иван Портних пред „Капитал“:

„Смятам, че на пъпа на града е абсурдно да се товарят зърно и скрап – защото това е дейността на пристанище Варна-изток. Прахът, замърсяването на въздуха, тежкотоварният трафик, зърновозите, задръстванията по Аспаруховия мост и по бул. „Девня“, разбитата улична инфраструктура са само част от последствията. И печалбата за държавата е много по-малка от нанесените щети. Така че пристанищните дейности трябва да бъдат преместени, повтарям го от шест години и позицията ми е ясна и категорична.“

Публикацията предизвика остри коментари в интернет. Един от тях е особено задълбочен и подробен. Публикуваме го без редакторска намеса:

„През последните над четири години кметът на Варна Иван Портних дъвче една и съща мантра, свързана с варненското пристанище.

Според градоначалника, терминал Изток трябва да бъде преместен. Никой в държавата обаче не споменава и думичка за евентуалното място, където да се прехвърлят мощностните на зърнената врата на България.

Това навежда на мисълта, че вероятно не става дума за преместване, а закриване.

Именно водената агресивна политика и изказвания на кмета накланят везните, че целта е буквалното убиване на държавното предприятие, а зад невиждания в международната практика метод ясно прозира желанието за облагодетелстване на частни пристанищни оператори.

В терминал Варна – Изток работят около 900 души, а други над 300 средни предприятия осигуряват прехраната на своите служители. По много груба сметка излиза, че поне над 30 000 варненци и жители на областите Добрич, Шумен и Разград, разчитат на съществуването на Варна – Изток.

Така наречената „социализация“ на пристанището е чиста форма на удушаване на тази индустрия и заменянето й с бързооборотната със заведения.

Впрочем в първоначалните планове, популяризирани още от предшественика на Портних, нямаше нито едно заведение, а много зеленина, пейки и игрища. Типично по нашенски, следвайки постулатите на чалга-културата, идеята се изроди до това, което имаме в момента и което според кмета е „любимо място на варненци“.

Със сигурност е любимо място, но не за майките с колички…

В агресивната си кампания срещу пристанището, кметът изрече и куп небивалици, най-вече хвърляйки обвинения, че пристанището е виновно за трафика на тежки камиони.

Случайно или не, кметът не споменава и думичка за общоизвестния факт, че камионите, които задръстват крайезерните артерии обслужват и редица други фирми – пристанище ПЧМВ, Булярд, Булпорт, пристанище Одесос, Военноморска база, както и десетки предприятия на островната зона.

Твърде удобна е опорката на Портних за камионите на Изток, без да съзнава, че по този начин засилва съмненията за своите намерения. След очакваното „убийство“ на терминал Изток, товарите ще се преразпределят към останалите пазарни играчи, но това в никакъв случай няма да подобри трафика.

Не е ясно и защо не се допуска осъвременяване на технологиите за обработка на кораби, с което ще се събори и опорката на кмета, свърза с чистотата на въздуха.

Впрочем, ако кметът е заинтересован от чистотата на въздуха трябва да обвини западния вятър, носещ от девненската индустриална зона всичко друго, но не и планински въздух.

Друга от опорките, която кметът пусна наскоро в платено от ГЕРБ интервю е, че предстои удълбочаване на каналите към Варна – Запад. Това е не само неточно, но и абсолютно невярно, тъй като по тези канали плават кораби към още няколко пристанища и ще плават към други, които в момента се строят.

Държавата не отделя стотици милиони за удълбочаване заради пристанище Запад, трябва много добре да знае кметът, пропускащ да спомене на избирателите си, че преместването на Източния терминал в езерото е невъзможно, тъй като достъпващите го в момента кораби не могат да преминат под ограничаващия ги Аспарухов мост.

За политиканстването по повод втория мост над езерото, оставаме мечтите на избирателите на кмета да видят реализацията му.

Политиката на ГЕРБ, убиваща терминал Варна – Изток, ще прати нашия пристанищен града в още по-долни позиции в Черно море.

Тук ще се обработват само малки кораби, способни да преминават Аспаруховия мост, целият останал трафик ще се пренасочи към Бургас и Констанца, а Варна ще изчезне от пристанищната карта на Черно море, където в момента заема 6-а позиция, според чуждестранни анализатори. Водената от Портних политика по заличаване на пристанището ще го нареди на място, което историята никога няма да му прости.

Напът е да бъде запомнен като кметът, който уби най-голямото пристанище в страната.“

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Hell's kitchen
Шеф Ангелов предложи работа на Гатьо, а Алекс и Бони се захапаха

кадри Нова телевизия Риалити героят Пеньо Гатевски – Гатьо има възможности на готвач, които да му осигурят работа във всеки софийски ресторант. Този комплимент направи шеф Ангелов на „гладиатора” в „Хелс китчън”, като в думите му нямаше и капка ирония. Похвалата дойде след като бившият рейнджър сготви перфектно месо от …

USA news
Horoscope for April 25 Thursday: Do not enter the Internet zodiac

Libra should not go online today. Here is the horoscope of the „Llama“. Aries Not a bad day, largely conducive to the fulfillment of your wishes. Doubts are possible in the morning, but there will be no trace of them before lunch. This is a good time to systematically expand …

Блиц Новини
Наско от Б.Т.Р. разкри голяма драма с Ал Бано в „Капките”

кадри Нова телевизия Моментът, в който знаменития италиански певец Ал Бано излезе да пее със своето копие в „Като две капки вода”, ще се запомни като един от най-силните в този сезон на шоуто. В интервю за сутрешния блок на Нова телевизия обаче Наско от Б.Т.Р. разкри, че дуетът между …

error: Content is protected !!