fbpx

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

automedia.investor.bg

Мястото им вече заемат иновации, които улесняват шофирането

Трудно е да следят всички иновации, които се появяват в автомобилите. Понякога това са истински технологични пробиви, като автоматичната аварийна спирачна система например. Или технология, продиктувана от законови изисквания. А понякога тези промени отразяват тенденциите в електронното оборудване. Ярък пример е изчезването на касетофона, който отстъпи място на мултимедийните системи.

Често такива иновации се появяват без излишна публичност, но по някакъв начин това става мното бързо и често тези основни промени могат да се видят чак при покупката на нов автомобил. Ето някои автомобилни технологии, които скоро напълно ще заменят съществуващите.

На мода: Безключов достъп и стартиране на двигателя

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

Тази функция позволява на водачите да влязат в колата и да стартират двигателя, без да вадят ключа от джоба си. Функцията все още не е съвършена и постоянно се доработва. Въпреки това е много удобна, а технологията навлиза във все повече модели.

В миналото отива: ключът за стартиране на двигателя

„Изчезването“ на ключа за стартиране на двигателя е очевиден – през 2008 г. тази технология беше стандартна за 89% от новите автомобили. Десет години по-късно са останали само 38%.

На мода: Старт-стоп система

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

Старт-стоп системата е технология, предназначена за автоматично изключване и рестартиране двигателя на автомобила, като намалява продължителността на работа на двигателя на празен ход. Целта й е да пести гориво, да намалява вредните емисии и шума.

В миналото отива: Двигателят без старт-стор система

Тракането на двигателя, работещ на празен ход, скоро няма да може да радва любителите на този звук. Ако през 2008 г. само 3% от новите автомобили бяха снабдени с двигатели със старт-стоп система, през 2018 г. те вече са 40%.

На мода: двигател с турбокомпресор

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

Турбокомпресорите позволяват на производителите да създава двигатели с по-голяма мощност, без да увеличават оборотите и подобрен разход на гориво. Първоначално такива двигатели бяха създавани най-вече за корабите. След това технологията беше адаптирана за автомобилите, а първи ги получиха спортните коли. Преди 10 г. само 10% от новите автомобили бяха с такива двигатели, а през 2018 г. те вече са 45%.

В миналото отива: Атмосферният двигател

Според повечето автомобилни експерти, бъдещето в индустрията принадлежи на елекрическите двигатели и ДВГ с турбокомпресор.

На мода: Ксенонови и LED фарове

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

Днес почти всички са запознати с предимствата на ксеноновите и светодиодните фарове, а битката е именно между тях, оставяйки в историята халогенните фарове. През 2008 г. само 24% от новите автомобили бяха оборудвани с ксенонови или LED фарове, а 10 години по-късно – 51%.

В миналото отиват: Халогенните фарове

Те доминираха в автомобилното производство десетки години, но явно технологията вече остарява и се заменя от нова.

На мода: Цифров приборен панел

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

Съвременният цифров панел е истинският мозък на автомобила, способен да отговаря за стотици функции. Той е естетичесен, универсален и осигурява невероятен комфорт.

В миналото отива: Анологовият приборен панел


Той е примитивен и заемат твърде много място, като се има предвид, че всеки аналогов датчик изпълнява само една функция.

На мода: Електромеханична ръчна спирачка

Автомобилните технологии, които отиват в миналото

При закупуване на нова кола, човек може да се сблъска с факта, че в салона няма лост за ръчна спирачка. Сега в много нови автомобили той е заменен от кръгъл бутон, който предава сигнал на спирачката по електронен път. Много удобен и ефективен вариант.

В миналото отива: Лостът за ръчната спирачка

Благодарение на електронната ръчна спирачка, производителите не само увеличиха полезното пространство между предните седалки, но и се отърваха от всички жила и кабели, които свързваха „обикновената“ ръчна спирачка в салона със спирачните механизми, разположени на задните колела.

Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Блиц Новини
Ники Кънчев: Жена ми заплаши, че ще ме остави на улицата

Кадри: бТВ Водещият на „Стани богат“ Ники Кънчев започна по необичаен начин телевизионната игра тази вечер. Той определи себе си като мислител и разкри какво му е заръчала неговата половинка. „Жена ми днес ме изпрати с думите: Не се прибирай, ако не дадеш най-после тези 100 000 лева на някой …

USA news
Do not dye Easter eggs this color

Easter is coming – that means it’s time to think about dyeing eggs. Traditionally, the best colors are red, burgundy and orange. Church does not forbid painting one of the main symbols of Easter in other colors, but it is better to avoid using dark shades. What colors are eggs …

Блиц Новини
Симона между Никол и Митко в Хелс китчън

Кадри Нова ТВ Любовната история между Митко и Симона вълнува и останалите обитатели на общежитието на Хелс китчън. Дори шеф Ангелов подпитва на моменти как вървят нещата между тях. Но Никол е най-близката й приятелка и прави опити да я предпази от разочарование, което евентуално Симона ще изпита след края …

error: Content is protected !!