В България се карат едни от най-старите коли в ЕС, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили, пише dariknews.bg.
Този факт се потвърждава и от данните на КАТ за автопарка у нас – около 37% от автомобилите в България са на възраст над 20 години.
Макар и да има тенденция за увеличаването на продажбите на нови коли, като цяло пазарът е зает от автомобилите втора употреба.
1. VW
Без изненада на първо място по предпочитания се нареждат автомобилите от марката Volkswagen с 28 895 регистрации в КАТ. Марката държи първо място по разпространение в България, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили.
2. Mercedes
През миналата година 22 790 българи са се сдобили с Mercedes втора употреба. Така щутгартската компания запазва второ място спрямо 2016 г. Общо за страната обаче Mercedes е третата по разпространение кола, преди нея е Opel.
3. Opel
През 2017 г. новорегистрираните употребявани автомобили Opel са 18 532 броя. Това са близо 6 хиляди опела по-малко от регистрираните през предходната година. Все още, както стана дума, марката е втората по масовост в страната след VW.
4. Audi
Предпочелите Audi, макар и на старо, са 18 532 души или малко над 1000 повече от 2016 г. Забелязва се повишен интерес към марката, която общо за страната е чак на седмо място в автопарка.
5. BMW
През 2017 г. са продадени 13 580 употребявани автомобила на баварския концерн. Спрямо 2016 г. това означава отлив от близо 3000 автомобила BMW.
Останалите пет марки в класацията са следните:
6. Peugeot – 10 970
7. Ford – 10 334
8. Toyota – 9860
9. Renault – 8309
10. Citroen – 6531
През 2017-та от челната десетка изпада Honda, на чието място влиза Citroen. Общо новорегистрираните употребявани автомобили са малко над 300 хиляди или десет пъти повече от продажбите на чисто нови коли.
Предпочитанията на потребителите при купуване на нови автомобили доста се различават спрямо класацията на коли втора ръка. Водещи при нея са Dacia, Renault, KIA, Toyota и Skoda.