offnews.bg
Източник: пресцентър МС
Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов подписа договора за проектиране и строителство на 14,5 км от път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път, в участъка от ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман (от км 1+000 до км 15+500), съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Изпълнител на отсечката ще е „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД.
Стойността на договора е 137 491 883.28 лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет.
Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 852 календарни дни, от които 122 дни са за изработване на техническия проект.
Предстои подписването и на договора за изграждането на още 17 км от път I-8 – между Драгоман и Сливница. Този участък ще се изпълнява от „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД.
Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.
Моля, преглеждайте си статиите преди да ги пускате. Снимката не е от този обект!
Хей, гъзолизци !
Защо лъжете и замазвате далаверата?
Тези огромни пари не са за строителство на нов път, а за РЕМОНТ и тук-таме за разширение на вече съшествуващ път! Сещате се къде е разликата, нали? В едни огромни изкопни работи и много много материали, които НЯМА да се влагат дори и по проект. И това прави далаверата още по голяма. А вие давате някаква замазваща информация за строителство. НЕ Е! РЕМОНТ И ОГРОМЕН ГРАБЕЖ! А вие помагате…