Кадър: Канал 3
Пред СЕМ един от кандидатите за нов генерален директор на БНТ Сашо Йовков разкри стряскащи цифри за предаването „Стани Богат”.
Според средствата за продукцията не са обезпечени от реклама и оскъпяват бюджета на БНТ.
Ето какво заяви Сашо Йовков в изслушването си, което бе излъчено директно по Канал 3:
„Лицензионната такса за „Стани Богат” е 168 000 лева на сезон. Средствата за реализация на предаването на сезон са 1 440 000. лева.
Забележете обаче нещо, което наистина е фрапиращо.
Тази вътрешна продукция е дадена за реализация на външен екип и това страшно много оскъпява и натежава в бюджета на БНТ.
Като прибавим, че в договора е записано, че БНТ трябва да осигурява и 200 000 лева награден фонд, като прибавим и други разходи, софтуери и т.н., може да си представите колко много тежи тази наистина харесвана продукция.
В моята концепция съм записал, че тази продукция е едно от постиженията на предишното ръководство, но отговорът трябва да бъде на каква цена е.
Сигурен съм, че при разговори с хората, които реализират тази продукция, тези разходи могат да бъдат редуцирани, а защо не и самата продукция да се прави от екип на БНТ.
От друга страна, трябва да говорим честно, не успяхме в привличането на рекламодатели към едно предаване в прамтайма, което има висок рейтинг.
Бих казал, че за тези три сезона около 400 000 лева са приходите от реклама.
Ето ги аномалиите, които на пръв поглед излизат и подсказват, че ситуацията не е толкова фатална, както бе представена. Тя е решима. Решима, когато екипът, който дойде, има достатъчно кураж да взема решения. Решения, които ще бъдат тежки.
Защото, знаете, че в Закона за държавния бюджет позволеният дефицит на БНТ е 10 млн. Така че съвсем спокойно може да влезем в тези рамки, които няма да утежнят толкова много след това реализацията на намеренията, амбициите и онова, което кандидатите са заложили за програмно и технологично развитие на БНТ в следващите 3 години.”