От какво недоволстват най-често туристите по Черноморието?

Новини
1

Пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5% през последната година – това си личи и по опашките на граничните пунктове всеки уикенд. Голяма част от хората предпочитат да организират почивката си с помощта на туристическа агенция. Знаем ли обаче правата си? Явно не, щом и Европейската комисия започна мащабна международна кампания под наслов „Имаш право“.

„Когато имаме пакетна почивка и пътуваме, ние можем да предявим претенции както на място в хотела, така и при туроператора. Златното правило за туристите е, че трябва незабавно да информират представителя на туроператора и рецепцията на хотела. Това означа, че трябва да се изпълнят условията на договора“, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите в предаването „Тази неделя“ по БТВ.

По думите му туристите много често се оплакват от нарушени права при пътуване – отменени или забавени полети, или проблеми при пътуване с влак или автобус.

Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори обясни, че туристите по нашето Черноморие на първо място се оплакват от храната. Тя е най-голям проблем при ол-инклузив пакетите, които се търсят все повече и повече.

„Проблемът е, че ако туристите са били на ол-инклузив в Турция например, очакват същото качество на храната и тук. А при такъв слаб сезон, когато и хотелът не е пълен, да се поддържа качество и съответно ниска цена, е невъзможно“, отбеляза Димитър Попов.

Според него второто нещо, от което се оплакват туристите, това е шумът. „Не е задължително да е от дискотека, при едно плътно застрояване, каквото има по нашето Черноморие, рискът е много голям. На времето сме предлагали много добри условия за туристите, сега вече не можем да ги предложим, най-вече заради презастрояването“, посочи Попов.

Третата група оплаквания по думите му идва от отношението, като примера с израелските туристки. „Независимо кой е прав, достатъчно е, че клипът се върти израелската телевизия – това ще срине реномето на всичко“, смята още Димитър Попов.

Той беше категоричен, че при слаб сезон печеливши са туристите, които ще пътуват в последния момент.

За случая с агреси към израелските туристи, Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите отбеляза, че това е криминално деяние и вече са сигнализирани всички институции, които са направили проверка. „Туристите трябва да знаят, че те имат права, така че винаги могат да получат защита“, каза той.

Много е странно, че имаме спад на туристи и празни хотели, а в случая имаме дублиране на стаи, коментира и Димитър Попов./ Novini.bg

loading...
1 коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
1
След гладиаторска битка във „Фермата“, победа за софтуерният инженер

Кадър БТВ Журналистът-патриот Ивайло Шопски падна безславно в дуела срещу най-големия си враг във „Фермата: Нов свят“ Митко Караиванов. Софтуерният инженер и собственикът на пътуващо читалище минаха през епичен сблъсък, чиято кулминация бе играта „Горяща каруца“. В нея участниците бяха завързани с въже за противоположните краища, а целта бе да …

Новини
Бизнесменът Ивайло Пенчев: Българите 5 години ще плащат заплатите на „Фолксваген“, ако дойде в България

  За Фолксваген да ви кажа: Искат да построят завод хората, но питат кой ще им даде пари. В интернета пише, че нашето правителство им предлагало 260 милиона евро субсидия. Те ще имат 4000 работници. 260 милиона делено на 4000 прави 65 000 евро на работник субсидия, казва бизнесменът Ивайло …

Новини
Предстои промяна, засягаща ТЕЛК решенията

Отпада изискването в комисиите да работят лекари по всички видове специалности Предстои важна социална промяна, която засяга ТЕЛК решенията. Правителството постанови да отпадне изискването в комисиите да работят лекари по всички видове специалности. Заради заболяванията си Красимира е със 75% намалена работоспособност. Една от диагнозите й е астма,което налага задължителното …