От какво недоволстват най-често туристите по Черноморието?

Новини
1

Пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5% през последната година – това си личи и по опашките на граничните пунктове всеки уикенд. Голяма част от хората предпочитат да организират почивката си с помощта на туристическа агенция. Знаем ли обаче правата си? Явно не, щом и Европейската комисия започна мащабна международна кампания под наслов „Имаш право“.

„Когато имаме пакетна почивка и пътуваме, ние можем да предявим претенции както на място в хотела, така и при туроператора. Златното правило за туристите е, че трябва незабавно да информират представителя на туроператора и рецепцията на хотела. Това означа, че трябва да се изпълнят условията на договора“, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите в предаването „Тази неделя“ по БТВ.

По думите му туристите много често се оплакват от нарушени права при пътуване – отменени или забавени полети, или проблеми при пътуване с влак или автобус.

Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори обясни, че туристите по нашето Черноморие на първо място се оплакват от храната. Тя е най-голям проблем при ол-инклузив пакетите, които се търсят все повече и повече.

„Проблемът е, че ако туристите са били на ол-инклузив в Турция например, очакват същото качество на храната и тук. А при такъв слаб сезон, когато и хотелът не е пълен, да се поддържа качество и съответно ниска цена, е невъзможно“, отбеляза Димитър Попов.

Според него второто нещо, от което се оплакват туристите, това е шумът. „Не е задължително да е от дискотека, при едно плътно застрояване, каквото има по нашето Черноморие, рискът е много голям. На времето сме предлагали много добри условия за туристите, сега вече не можем да ги предложим, най-вече заради презастрояването“, посочи Попов.

Третата група оплаквания по думите му идва от отношението, като примера с израелските туристки. „Независимо кой е прав, достатъчно е, че клипът се върти израелската телевизия – това ще срине реномето на всичко“, смята още Димитър Попов.

Той беше категоричен, че при слаб сезон печеливши са туристите, които ще пътуват в последния момент.

За случая с агреси към израелските туристи, Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите отбеляза, че това е криминално деяние и вече са сигнализирани всички институции, които са направили проверка. „Туристите трябва да знаят, че те имат права, така че винаги могат да получат защита“, каза той.

Много е странно, че имаме спад на туристи и празни хотели, а в случая имаме дублиране на стаи, коментира и Димитър Попов./ Novini.bg

1 коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
1
Слави Трифонов: Повелителят на изборните резултати съвсем очаквано неглижира и маргинализира огромния проблем с изтеклите данни от НАП

Ето какво написа Трифонов в профила си във фейсбук: Ето го, бе – появи се! Днес вездесъщият професор Мишо Константинов дойде на обичайното си работно място в сутрешния блок на bTV и говори за безпрецедентния теч на данни от системата на НАП. Според професора всичколог, изтеклите данни не били от …

Новини
Сбъдна се едно от най-страшните предсказания на Ванга

Трудолюбивите пчели измират, точно както предсказва баба Ванга. В едно от пророчествата си петричката ясновидка предрича масовата гибел на пчелите да започне през 2004 г. Точните думи на Ванга гласят: „Първо ще изчезнат пчелите, след тях лукът и чесънът, а млякото ще стане отровно“. Световните медии припомнят пророкуванията на пророчицата. …

Новини
Минималната работна заплата става 610 лева

Планира се минималната работна заплата догодина да стане 610 лева. Това съобщи Теменужка Златанова – началник на отдел „Жизнено равнище и демографска политика“ в Министерството на труда и социалната политика по време на семинар в Царево, цитирана от Монитор. Сега тя е 560 лева, припомни тя. Докато с нарастването на …

Inline
Inline