Натискаме спирачките и се чува рязък звук. Какво се случва с колата?
- By : Vihrogon
- Категория: Блиц Новини
Ако по време на спиране автомобилът издава скърцащ звук, причината е в спирачните накладки, категорични са авто експерти. Те посочват и трите най-често срещани ситуации, които водят до тази неизправност, пише auto.blitz.bg.
Според експертите, често причината за скърцането е обикновена камъче, прилепнало между накладката и диска. Обикновено проблемът изчезва след няколко натискания на педала на спирачката. Ако досадният звук не изчезне, ситуацията вероятно е много по-сложна.
Първо, накладките могат да ръждясат. Опитните шофьори твърдят, че слой ръжда може да се появи само няколко дни след паркиране навън без да се кара колата или в студен гараж. Както и в случая с камъчето, ръждата може да бъде премахната като периодично натискате педала на спирачките, докато шофирате. Това трябва да се прави толкова дълго, докато от накладката и диска не изчезне цялата ръжда.
Впрочем, експерти отбелязват, че в резултат на дълго стоене на автомобила в неподвижно състояние ръждата може да проникне вътре в спирачните челюсти , което по-късно може да доведе до блокиране на колелото по време на движение. Ето защо, опитни шофьори предпочитат да не поемат рискове, и когато се появи ръждиви петна, те разглобяват колелото и обработват частите със специален разтвор.
Друга често срещана причина за скърцане на колелата е деформацията на спирачния диск. Това обикновено се случва, когато нагрятият от триенето метален кръг попада в дълбока локва. В резултат на това повърхността на диска незабавно „преминава вълна“, причинявайки впоследствие неприятен звук, при влизане в контакт с накладката. Според експерти, проблемът може да бъде решен само чрез пълно замяна на повредения диск.
И накрая, причината за неприятните звуци може да бъде баналното износване на частите на спирачната система: на първо място самите накладки.
Някои производители специално, за да подчертаят изтеклия срок на годност на частите, инсталират метални пластини в накладките, които след износването им започват да издават остро свистене.
Експертите напомнят, че накладките трябва да се сменят на всеки 15-30 хиляди километра, в зависимост от изискванията на производителя. А спирачните дискове трябва да се сменят при всяко второ обновяване на накладките.
Няма коментари