Най-тъпите грешки на шофьорите, които съсипват стартера на колата

Новини

auto.blitz.bg

До повреда на стартера – устройството, необходимо за стартиране на двигателя с вътрешно горене – може да доведе както фабричен дефект, така и до техническата неграмотност на водача.

И ако при първия случай нищо не може да се направи, то за вторият може и трябва да се полагат усилия да не се повтарят грешките, породени от незнание. По темата как да защитим стартера от повреди са поредните съвети от експерти.

Стартерът е неразделна част от електрическата система на всеки модерен автомобил, оборудван с традиционен двигател с вътрешно горене. Това устройство е четириполюсен електромотор на постоянен ток, задвижван от акумулатора.

Не е трудно да се предположи, че ако стартерът се повреди, то колата не може да тръгне. И за да се избегне неприятната и скъпа суетня с викането на евакуатор, диагностиката в автосервиз и последващ ремонт, шофьорите трябва да следват няколко прости правила, които ще помогнат за удължаване на живота на устройството.

Дори по време на шофьорските курсове на мераклиите за книжки им казват, че държането на ключа в гнездото за запалване в положение „Старт“ по-дълго от определеното време носи риск за прегряване и повреда в стартера.

Но въпреки многобройните предупреждения, неопитни или технически неграмотни шофьорите продължават да предизвикват съдбата: „Ще го подържа минута-две, може би моторът ще заработи“. Не, няма да запали. Също така не си струва да натискате газта до 3000–4000 об /мин, за да „помогнете” на двигателя да заработи. Тези безсмислени действия ще доведат до прегряване на бендикса, смъртта на вала, котвата и планетарния редуктор, ако има такъв. Казано с две думи – до сериозна повреда на стартера.

Друга често срещана причина за повреда на устройството е проникването на вода. Това може да се случи както по време на небрежно измиване на двигателното отделение, така и при пресичане на водни препятствия. За да се сведат до минимум рисковете, си заслужава да се откаже от движението през дълбоки локви и от услугите на неквалифицирани работници в автомивката.

Малко хора знаят, че неправилното подаване на ток на автомобила също води до повреда на стартера. Към „съживяването“ на акумулатора трябва да се подхожда много внимателно. Ако той е в „клинична смърт“ връщането му трябва да става със специално зарядно устройство.

Ако нямате търпение или време да чакате 8-10 часа, докато акумулаторът се зареди, може да използвате стартиращо устройство (бустер). До подаване на ток прибягвайте само в краен случай. И помнете, че запалването на автомобила-донор трябва да бъде изключено.

Освен това трябва да отделяте необходимото внимание и на състоянието на клемите на акумулатора. Понякога тези клеми се окисляват, особено, ако автомобилът стои дълго време без движение и стартерът не получава необходимия ток. В този случай стартерът не е повреден, но двигателят не пали. Собственикът на колата трябва да харчи пари за ненужна диагностика, а всичко което се иска от него е да почисти клемите./auto.blitz.bg

loading...
Няма коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Новини
Вицове за коронавируса се завъртяха в социалните мрежи

Цялата информация, която ни залива по отношение на заплахата от заразяване, малко или много влияе на хората. За щастие не всеки се поддава на истерията и поглежда проблема от друг ъгъл. Понякога смехът е най-силното оръжие срещу паниката. Появиха се доста вицове по темата, които се разпространяват в социалните мрежи. …

Новини
Първи епизод на „Ягодова луна“ предизвика негативни коментари

Още с първия си излъчен епизод новият сериал „Ягодова луна” предизвика сериозни дискусии в социалните мрежи. Актьорът и директор на Сатиричен театър „Алеко Константинов”- Калин Сърменов, оплю продукцията, пише „Телеграф„. Милото не скри, че не му допада новия сериал, но този път го направи по много деликатен начин, като постна …

Новини
По три допълнителни заплати за натоварените магистрати и по четири – за спецправосъдието

Това предвижда бюджетната прогноза на Висшия съдебен съвет за периода 2021-2023 г. За целта са предвидени 23 млн. лева за силно натоварените и 4 млн. лева за спецправосъдието, пише lex.bg. Средствата са заложени заради изискването на чл. 233, ал. 6 от ЗСВ, който гласи: „Въз основа на степента на натовареност …