Кадри: БТВ
Да платиш два пъти за годишна електронна винетка по телефона. Това се случи на Цветан Петков, съобщи БТВ. Мъжът попълнил всички данни за винетката в сайта на Тол управление и останало само да направи копие до имейла. В този момент телефонът му звъннал и той провел 3-4 разговора.
„Когато влязох отново в системата, тя ме прехвърли на следващата страница и започвах да попълвам всички данни отначало. Изпратих имейла на винетката, но след като проверих системата, установах, че имам две годишни винетки за един и същи автомобил от една и съща дата.”, разказа Цветан.
В случая се е получило дублиране на годишни винетки за един и същи регистрационен номер и период, като банковото извлечение е категорично – Цветан е платил два пъти и се е сдобил с две годишни винетки за сумата 194 лева.
„Мисля, че това е софтуерен проблем, но може би се корени в начина на структуиране на самия сайт и хората, които са го правили.”, коментира Цветан.
Проф. Олег Атанасов от ТОЛ управление оясни, че гафът е допуснат заради прекъскване на интернет връзката при позвъняване.
„Рядко се случва това. Става въпрос за един автомобил и един и същи период на две плащания. При прекъсване на транзакция, до два часа, след като е блокирана сумата, се връща двете транзакции, които са потвърдени и става дума за един и същ автомобил.”, обясни Атанасов.
Той разкри как ще се справят с този пропуск: „В скоро време ще имаме автоматична проверка, която да не позволява на един и същи автомобил за един и същи период от време да бъде закупена втори пъти винетка и да няма двойно плащане.”
Пак издънка на програмисти,а иначе българите били едни от най добрите пък досега нито една система на държавата не е тръгнала отначало или без проблеми!Изглежда поръчките ги обират все чужди,ама аз имам решение на проблема!Възлагаш,изработват,плащаш,ама не тръгва.Тогава ги бесиш на площада за топките,айде на бас,че повече засечки няма да има!