Лидерът на „Воля” Веселин Марешки предлага нов данък върху вредните храни и хазарта. Според неговата идея този налог следва е в размер на 10% и да се налага върху рекламата и спонсорството на тези продукти, съобщава „Флагман“.
Парите пък трябвало да влизат във фонд, с който да се прави антиреклама на хазарта и вредните храни.
Марешки предлага данъкът да се налага при получателите на реклама и на спонсорство, т.е. медии, спортни отбори и т.н.
На въпрос на „Флагман” дали компании като „Кока-Кола” ще трябва да плащат налога, лидерът на „Воля” отсече: „Абсолютно! Всички продукти, в които има доказано вредни вещества за здравето на хората. От рекламите от тези продукти, 10% от тях при получателя на рекламата трябва да отиват в този фонд, който пък да може да разяснява, че тези продукти са вредни.”
В момента чрез рекламата на хазарт и вредни храни се представяла само едната гледна точка. Чрез антирекламата с парите на самите фирми щяла да се представи другата гледна точка.
„Сега да не се обидят хората, ама примерно на кренвирши са едни от най-често срещаните реклами”, посочи Веселин Марешки.
Според него, ако идеята му се приеме, държавата щяла да може да каже: „Ама в тези кренвирши няма нищо, недейте да ги ядете!”
Веселин Марешки не подкрепи обаче законопроекта на НФСБ за ограничаване на рекламата и на разпространението на хазартни игри.
Днес той имаше преговори с вицепремиера и лидер на НФСБ Валери Симеонов.
Марешки не одобри и проектопромените в Закона за здравето, които засягат либерализацията на тютюнопушенето.
По другите два законопроекта на НФСБ той изрази подкрепата си.
Единият касае съответно данъчно облагане на апартхотелите, а другият – спиране на злоупотребите с преместваемите обекти по плажовете.